اينکه پيام شما چگونه به گوش مخاطب برسد، به اندازه خود پيام اهميت دارد. و هنگامي که درباره روابط بين فردي صحبت مي‌کنيم، اهميت اين موضوع بسيار بيشتر است. از اين 5 دليل براي بهبود روابط بين فردي بهره بگيريد تا خودتان را به خوبي با اطرافيان مرتبط کنيد. دانستن اين دلايل حتي براي مديران کمپاني‌ها مفيد هستند و آن‌ها را قادر مي‌سازند با افراد ديگر، روابط بين فردي بهتري برقرار کنند و هر روز شاهد پيشرفت کمپاني خود باشند. با دانشگاه زندگي همراه شويد.


مديران معمولاً افرادي را مي‌خواهند که نهايت همکاري و تلاش را داشته باشند، در کار خود شفاف باشند و بازخوردها را بپذيرند. در دنياي امروز، روابط بين فردي اهميت بسيار زيادي پيدا کرده است زيرا مي‌تواند آدم‌ها را به اهدافي فراتر از آنچه در نظر دارند، برساند.


روابط بين فردي


1 – نيروي محرک براي هدف


بچه‌ها شايد روزانه ده‌ها بار از مادرانشان درباره مسائل مختلف سوال بپرسند و به دنبال يافتن «چرا؟» براي همه چيز باشند. ماجراجويي ما انسان‌ها براي هدف و درک مسائل تا بزرگسالي هم درون ما باقي مي‌ماند و تغييري نمي‌کند.


اين موضوع درباره زندگي کاري ما نيز صادق است. حتي به عنوان کارمنداني ساده، دوست داريم هدف خود را بدانيم و برنامه‌هايي براي آن تهيه کنيم. مي‌خواهيم حس کنيم که کارمان باارزش است و بخش مهمي از تيم هستيم. بزرگ شدن در عصر شبکه‌هاي اجتماعي که پر شده از لايک، اشتراک گذاري و کامنت، اين فرصت را در اختيار ما قرار داده است.


اما غايت اصلي در نشان دادن چند هدف کوچک به کارمند خلاصه نشده است، بلکه شامل تصويرسازي اعمالي مي‌شود که هر فرد قادر است انجام دهد.  مثلاً، اينکه به طور منظم اطلاعاتي درباره دستاوردهاي تيم يا کمپاني به اشتراک بگذاريد، کار تاثيرگذار و روحيه‌بخشي است. رسيدن به اهداف به کمک يکديگر، مي‌تواند حس پيشرفت و کار تيمي را در افراد افزايش دهد.





مشاهده مقاله  بررسي نقش عزت نفس در ارتباطات و راه هاي توسعه آن در خود




73 از کارمنداني که در کمپاني داراي «هدفي خاص» کار مي‌کنند، فعاليت موثرتري در کارشان دارند. علاوه بر اين، يک تحقيق جهاني که اخيراً انجام شد، مشخص کرد که در بين 26 هزار عضو شبکه لينکدين، 73 درصد افراد به دنبال کاري هستند که در آن احساس بااهميت بودن، داشته باشند.


بنابراين يک سيستم روابط ميان فردي مناسب، کارمندان را مجاب مي‌کند که براي رسيدن به هدفي خاص، با هم همکاري کنند و براي خودشان و کمپاني، موفقيت به دست آورند.


روابط بين فردي


2 – کنترل پيام اصلي و منبع آن را در اختيار بگيريد


کارمندان هيچ‌وقت نبايد اخبار مهم درباره کمپاني را از منابع خارجي دريافت کنند. امروزه همه ما به گوشي‌هاي موبايل دسترسي داريم و هر لحظه مي‌توانيم جديدترين اخبار را مشاهده کنيم که اين موضوع باعث ترس بسياري از کمپاني‌ها مي‌شود. تنها راه چاره اين است که قبل از رسيدن خبر از منابع خارجي، ديدگاه‌ها و نحوه تفسير مسائل داخل کمپاني را آماده کنيد. اين کار نه فقط در شرايط بحراني، بلکه در فعاليت‌هاي روزانه توصيه مي‌شود.


کمپاني‌ها بايد بتوانند روابط بين فردي سريعي ايجاد کنند. بدين صورت که مسائل و اخبار را به شکلي سريع و مطمئن به دست همه کارمندان برسانند. در واقع کار بايد به شکل ديجيتالي انجام شود و در دنياي امروز، چه دستگاهي بهتر از موبايل مي‌تواند اين کار را انجام دهد؟ البته در برخي موارد، لازم است که از مهارت‌ها، روش‌ها و تکنولوژي‌هاي ديگري براي ايجاد اعتماد و شفافيت، استفاده کرد. اين موضوع به کمپاني‌ها کمک مي‌کند که پيام‌ها را کنترل کنند. در نتيجه افراد از منابع مختلف و غيرقابل اطمينان اين اخبار را نمي‌گيرند و دچار شک و ترديد نمي‌شوند.





مشاهده مقاله  راه‌هايي جديد براي انجام بهتر کارها




 


3 – به وعده‌هاي برند خود عمل کنيد و رضايت مشتري را به دست آوريد


مشتريان انتظار دارند که يک برند به وعده‌هاي خود عمل کند و اين موضوع، دائمي و هميشگي است. اما کمپاني‌هاي بزرگ چگونه مي‌توانند مطمئن شوند که اين موضوع با وجود صدها يا شايد حتي هزاران کارمند و مدير، عملي مي‌شود؟ در واقع اين کار بايد از طريق روابط بين فردي با کارمنداني که مسئوليت ارائه خدمات يا فروش را بر عهده دارند، انجام شود. افرادي که به خوبي آموزش ديده‌اند و چهره‌هاي خندان و خوش‌حالي دارند و با مشتري به درستي برخورد مي‌کنند، باعث افزايش قدرت برند مي‌شوند.


تجربه مشتريان از شما، مهم‌ترين چيزي است که در بازار بايد به آن توجه کنيد. برندهاي معتبر از درون ساخته مي‌شود و پيشرفت مي‌کنند و اين موضوع را در ظاهر نيز نمايش مي‎دهند. پس سعي کنيد کارمندان را راضي نگه داريد تا اين موضوع مستقيماً منجر به رضايت مشتريان شما شود.


براي تعيين مسير زندگي کليک کنيد


مقالات بيشتر را اينجا بخوانيد


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

John معرفی کالا پارسام مسائل روزمره زندگی مصنوعات چوبی شبکه خبری چلگرد Linda bts love طلاگستر مرکز فروش دامنه های رند و سایتهای آماده پرسش و پاسخ جادوی سخن